NEW HAIR - STEP 1

BLEKNING! 
Nu är processen påbörjad och det kommer ta ett bra tag innan jag kommer att vara fin igen. Håret kommer lite smått att avlida och trilla av mitt huvud. Så då äre bara att det blir fint efter allt slit!

 
 
Var med Linn hela dagen igår och vi hade en liten spa-dag. Vi gick på en promenad i snöstormen, handlade, åt både lunch och middag tsm för att sedan basta med ansiktsmask och hårinpackning. Vi avslutade kvällen i sängen med Cougar Town och godis med mitt doftljus. Var en riktig myskväll!
 
Köpte två olika hårblekningar (en som jag använde igår) och en ny hår trio som är den första bilden. De ska tydligen göra håret lite tjockare, så får se om det ger något. Jag kommer definitivt behöva det efter blekningarnar. Köpte även ny hårolja och kokosolja - till håret. För att det ska överleva. Använde allt igår och jag måste säga att mitt hår känns riktigt lent trots blekningen! 
 
Nu har jag oranget hår ännu en gång...
Tillsammans med en lite gul hårbotten. Känner mig väldigt oattrativ just nu men det är ju som tur är bara tillfälligt! 
 
Tagga inför nästa blekning!
 
 

Kommentarer:

1 Oslofru:

Fint ;D

Svar: Hahah ja extremt.... Eller så inte ;) men hoppas på att slutresultatet iaf blir bra :D
Celina

2 bex:

Proteinrika hårprodukter är jätte bra när man bleker sönder håret :) Hade en smal tub av nå slag i samma serie som innehöll det, det hjälpte mot "gummihår". Kanske de där produkterna med har det :)

Kommentera här: